روغن بابونه

Phili Chamomile Oil
ارسال رایگان
برای سفارشات بالای ۳ میلیون تومان
free-shipping
ضمانت اصالت
7 روز گارانتی بازگشت وجه

موجود در انبار

ارسال توسط فروشگاه اینترنتی فیلی
۲۴۰,۰۰۰ تومان
- +

خلاصه

موارد مصرف روغن بابونه

  • این روغن گیاهی فواید بسیار زیادی را برای پوست و مو دارد. داشتن پوستی صاف، شفاف و مرطوب یکی از خواص روغن بابونه است که می‌توانید با استفاده منظم و به اندازه از این روغن گیاهی از آن بهره‌مند شوید. فیلی به شما توصیه می‌کند روغن بابونه را به یکی از محصولات روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.
  • یکی از کاربردهای روغن بابونه درمان چین‌وچروک و لک‌های پوستی است. با استفاده منظم از این روغن به درمان لک‌ها و چین و چروک‌های اطراف چشم می‌توانید کمک کنید.
  • از روغن بابونه می‌توان به عنوان یک دهان‌شویه‌ی طبیعی نیز استفاده کرد. استفاده از این روغن به رفع بوی بد دهان نیز کمک می‌کند.
  • برای استفاده خوراکی از این روغن باید با پزشک مشورت کرد اما در مواردی می‌توان از این روغن برای درمان اختلالات شکمی استفاده کرد. خانم‌ها می‌توانند از روغن بابونه در دوران پیش از قائدگی برای تسکین درد استفاده کنند. زیرا روغن بابونه یک قاعده آور موثر است. هم‌چنین این روغن بسیار مفید ادرار آور است و می‌توان از این خاصیت نیز بهره‌مند شد.

خواص روغن بابونه چیست؟

  1. مفید در درمان جوش و آکنه
  2. حفظ رطوبت و جوان‌سازی پوست
  3. از بین برنده‌ی جای زخم، لک و جوش
  4. موثر در تسکین و رفع سوزش پوست
  5. نرم و مرطوب کننده موثر موها
  6. ضد شوره طبیعی
  7. بهبود رنگ و درخشندگی موها

نحوه‌ی استفاده از روغن بابونه

  • برای درمان جای جوش و زخم بر روی پوست می‌توانید از ۳ تا ۴ قطره از روغن بابونه را با روغن پودر نارگیل ترکیب کرده و بر روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. این کار علاوه بر بهوبد جای جوش و زخم باعث بهبود خارش پوست و آفتاب سوختگی نیز می‌شود.
  • برای درمان شوره سر می‌توانید چند قطره از این روغن را به هنگام حمام کردن با شامپوی سر خود مخلوط نموده و سر را بشویید. هم‌چنین برای رفع شوره سر و حتی شپش‌ها می‌توانید این روغن را شب‌ها قبل از خواب بر روی سر ماساژ دهید و صبح روز بعد بشویید. ماساژ سر با روغن بابونه علاوه بر درمان شوره سر باعث تقویت رنگ مو، آب رسانی و نرم کردن مو نیز می‌شود و درخشندگی آن‌ها کمک می‌کند.
  • کودکان و به خصوص نوزادانی که به هنگام خواب بی‌قراری می‌کنند را می‌توانید با ترکیب ۳ تا ۴ قطره روغن بابونه و روغن بچه ماساژ دهید و بعد از آن با آب گرم حمام کنید.

اقدامات احتیاطی استفاده از روغن بابونه

  • قبل از استفاده از روغن بابونه در صورتی‌که برای بار اول قصد استفاده از آن را دارید به شما پیشنهاد می‌شود آزمایش آلرژی انجام دهید و  اگر پس از گذشت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعت هیچ واکنش آلرژیکی بر روی پوست شما ظاهر نشد می‌توانید با خیال آسوده از روغن طبیعی خود استفاده کنید. برای انجام این آزمایش به اندازه یک سکه این روغن را به عنوان مثال زیر بازوی خود امتحان کنید.

مضرات و موارد منع مصرف روغن بابونه

  • اگر شما جزء افرادی هستید که به گیاه بابونه حساسیت دارید باید بدانید از روغن آن نیز نباید استفاده کنید. زیرا باعث بروز مشکلات و تشدید آلرژی شما می‌شود. در برخی موارد ممکن است فرد دچار مشکلاتی چون مشکلات تنفسی، سرفه، اسهال و استفراغ شود.
  • درصورت استفاده بیش از اندازه از روغن بابونه بر روی پوست ممکن است فرد دچار قرمزی، خارش، سوزش، یا تورم شدید شود.
  • به‌دلیل غلظت این روغن استفاده خوراکی از آن باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و حتما قبل از استفاده در این زمینه باید با پزشک معالج مشورت شود. در صورتی که قصد دارید از فواید بابونه به صورت خوراکی بهره‌مند شوید می‌توانید از دمنوش بابونه استفاده کنید.
  • در دوران بارداری و یا درصورتی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما به شما توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از هر محصول گیاهی از جمله بابونه چه به صورت دمنوش و چه به صورت روغن با پزشک مشورت نمایید. زیرا این گیاه با برخی از داروها مانند وارفارین و سیکلوسپورین ممکن است تداخل داشته باشد.

طریقه‌ی نگهداری از روغن بابونه

  • بهتر است روغن بابونه خود را داخل محیطی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و به دور از گرما نگهداری کنید.
  • روغن گیاهی بابونه را بهتر است بعد از بازکردن درب آن مدت زمان طولانی نگهداری نکرده و آن را حداکثر تا ۱۲ ماه مصرف کنید. زیرا هرچه روغن بیشتر بماند از خواص آن کاسته می‌شود.

توضیحات

روغن بابونه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روغن بابونه فیلی به روش بن‌ماری از گل‌های بابونه و با روغن پایه کنجد تولید می‌شود. اگر بخواهیم از گوناگونی آن برای شما بگوییم باید بدانید به دو دسته‌ی بابونه رومی و بابونه آلمانی تقسیم می‌شود. روغن گیاهی بابونه دارای خواص و فواید متعددی است که استفاده از آن در  مصر باستان، یونان و روم نیز رواج داشته است و در متون پزشکی آن دوران به روغن بابونه اشاره شده است. از این روغن برای درمان جای زخم و بهبود مشکلاتی پوستی استفاده می‌شده‌ است.

از روغن بابونه می‌توان در موارد مختلفی استفاده کرد و از فواید متعدد آن بهره برد اما می‌توان گفت، بیشترین کاربرد روغن بابونه برای سلامتی پوست و مو است.

5/5 (1 نظر)

توضیحات تکمیلی

وزن 90 گرم
ابعاد 4 × 4 × 10 سانتیمتر

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

روغن بابونه فیلی
روغن بابونه

موجود در انبار

۲۴۰,۰۰۰ تومان
- +

دنبال چی می‌گردی؟

نام محصول مورد نظر خودت رو در بخش زیر وارد و روی جست‌وجو کلیک کن